Mukadimah

My photo
*Assalamualaikum* Sabda Rasulullah S.A.W Maksudnya; "Orang yang memulakan memberi salam adalah terlepas daripada sifat sombong dan takbur" ( Riwayat Al-Baihaqi & Al-Khatib )

Monday, February 28, 2011

Banner Untuk Permulaan

Salam 1 Malaysia. Blog ni bukan baru sebenarnye, da lame aku buat blog ni. Tapi aku telah “renovate” semula. Dulu da ade post yg aku publish and tak banyak pon, tapi nampaknye aku kene simpan dalam draft je la pasal sume cerite-cerite tu suma xsesuai kot untuk penjenamaan baru ni. (pergh gune bahasa skema..haha) Make dengan ini aku bermula dari awal semule.

Nak renovate baru ni bukan senang rupenye, kene ubah balik semule setting dia ni termasuk la Banner baru kene la edit. Nak jadikan cerite, aku starting dengan edit balik banner blog ni. Pergh! Pening pale ni nak pikirkan ape style aku nak edit ni.

Mule-mule aku create 1 banner yang berupe ni...

Siap je aku edit, aku terus upload. Tengok punye tengok cam tak cun je. Aku try repair2 sikit banner ni. Jadi la cam ni lak...

Tak banyak yang berubah, cume aku tambahkan sikit stroke (line boarder). Setakat mase tu aku rase ok la. Penat la edit2 ni. Jadi aku puas hati la buat mase tu, aku biar la banner ni untuk malam tu pasal da ngantok la. Aku edit2 tu sampai pukul 4 pagi. Aku tinggal, tidur terus je la. Esoknye aku cam tak puas hati lagi dengan banner ni. Jadi aku edit lagi.

Maka tercipta la banner ni lak...

Lepas di selam dan timbulkan, aku tak puas hati lagi.

Aku edit lagi jadi cam ni lak...

Argh!!! Sakit pale aku. Tapi banner ni ade sikit peningkatan pasal aku da mule Nampak bunge2 banner yang aku bayangkan. Jadi aku tinggal dulu hasil banner ni. Lepas buat keje-keje lain and petang pergi main bola. Malamnye aku sambung balik edit. Selepas bergolek2, terlentang, terbongkang ape lagi sume aku buat, dapat 1 idea terus aku terjemahkan dalam seni photoshop aku ni yang tak seberape. Segale gabungan effect dalam photoshop aku experiment kan.

Maka terpancul la satu nukilan artisan, ni la hasilnye...

Aku buat style cartoon DC Comic cam comic Spiderman, Suparman, Spenderman, Otoman...haha. Buat mase ni aku cukup berpuas hati and pakai untuk blog ni. Ape kate anda, OK tak? Sile la komen ye, smoge komen2 anda dapat bagitau aku kureng ke lebihnye banner ni.

Ok la, setakat ni je ea. Pape komen2 la ea or chat2 r kat FaceBook. TQ for reading! Salam.

3 comments:

  1. banyak masa lapang nampak..
    meh buatkan banner untuk aku..
    t aku melanja eskem mekdi :)

    ReplyDelete
  2. terbaik!!! nak jugak pojie!!!! nak jugak!

    ReplyDelete
  3. cantek la...!!leh tlong ak uat banner nie...
    hahahhaa..

    ReplyDelete

Pandangan tentang cerita ini...