Mukadimah

My photo
*Assalamualaikum* Sabda Rasulullah S.A.W Maksudnya; "Orang yang memulakan memberi salam adalah terlepas daripada sifat sombong dan takbur" ( Riwayat Al-Baihaqi & Al-Khatib )

Thursday, March 3, 2011

Borang oh! Borang...

Salam buat semua....
Penat sungguh aku dalam minggu ni....semuanye pasal satu borang. Nak tau borang ape yang dimaksudkan?
Haa...ni la dia, Borang Pemohonan untuk jadi pegawai Polis.
Hari Ahad lepas, semase aku sedang lena diulit mimpi indah, tetibe bapak aku da kejut aku. Memang patut pon kene kejut, pasal da nak tengah hari...haha
Tapi sebenarnye ade sebab lain bapak aku kejut ni. Dia tunjuk kat aku surat khabar, eh! bapak aku ni, pehal lak r tetibe hulur surat khabar kat aku lak ni. Bile ditenung rupe2 nye ade iklan Jawatan Kosong untuk Konstebel Polis Lelaki. Inilah peluang yang dinanti2 kan.

Keesokan harinye, aku pon pergi la bawak sijil SPM pergi IPD Batu Pahat. Sampai sane dalam pukul 12 tengah hari aku terus tanya kat pondok pengawal dia tanyakan kat mane boleh amik borang tu. Polis tu pon cakap kat aku yang borang tu boleh amik start pukul 2.30 petang. Alamak! salah time lak...ape lagi, pulang la dengan tangan kosong. Hampeh....

Pukul 3 petang aku pergi lagi IPD BP tu. Dengan gentle nye aku melangkah masuk terus ke tempat amik borang tu....Mak ai!!!!

Ha...nak tau pasal ape aku terperanjat...bace r lagi cite sambungannye akan datang. Aku tak sempat r nak taip sekarang. Nanti sambung lagi ea...huhu TUNGGU!!!!

1 comment:

Pandangan tentang cerita ini...