Mukadimah

My photo
*Assalamualaikum* Sabda Rasulullah S.A.W Maksudnya; "Orang yang memulakan memberi salam adalah terlepas daripada sifat sombong dan takbur" ( Riwayat Al-Baihaqi & Al-Khatib )

Friday, March 4, 2011

Borang oh! Borang...(episod 2)

Hai! haha..da macam cerite drama lak aku nye blog post ni...ade sambungan2 lak... Nak wat camne cite aku ni panjang lak. Nak taip bebanyak malas lak. Jadi main sambung2 r.

Ok r, ni aku sambung ea, aku terperanjat pasal sampai je aku kat sane, sekali da ramai yang beratur nak amik borang tu. Nak wat camne, beratur je r. Kene r sabar baru berhasil. Kate nak jadi Polis. Hehe. Aku start beratur dari pukul 3 petang. Sorang2 masuk bilik pengambilan tu. Nak borang bukan amik camtu je, siap kene ukur tinggi, timbang berat, ukur dada same cek skali kelayakan SPM. Yang tak lepas tak dapat la borang tu. Setiap saat yang berlalu sungguh menduga aku. Dalam mase aku tengah beratur ni, tetibe sorang Sarjan yang buat pengambilan ni keluar dari bilik tu. Dia berkate dengan kuat kat kite orang yang tengah beratur ni " Semua ade pakai deodorant tak? Jangan nanti saye nak cek kamu ade bau masam lak. Dah la bilik ni ade econ". Sarjan tu pon masuk bilik tu balik. Wakakaka!!! berdekah kami semua kat luar ni. Mane tak berpeluh ketiak ni, tunggu punye lame panas2.Tunggu punye tunggu, tengok jam da pukul 5 rupenye. barisan panjang lagi ni. Keluar lagi sekali Sarjan tadi tu, dia cakap kat kite orang semua yang dia akan amik lagi 10 orang saje yang kat depan untuk hari ini. Alamak! aku masih jauh lagi kat belakang ni. Pergh!!! bise je dengar ape dia cakap. Sekali lagi aku pulang dengan tangan kosong...Hampeh!!!

Esoknyer aku bertekad kene datang awal pagi lak...Nak tahu cerite selanjutnye? TUNGGU....
Hehehe!

No comments:

Post a Comment

Pandangan tentang cerita ini...